3,3 Wiskunde

31-10-2022

Ik heb helaas voor de eerste toets wiskunde een onvoldoende gehaald, dit is het reflectie formulier.


a. Geef jezelf voor elk van onderstaande werkzaamheden een cijfer dat weergeeft hoe jij vindt dat je aan deze taken hebt gewerkt en geef tevens bij elke werkzaamheden aan, waarom je jezelf dat cijfer geeft.

Het vooraf lezen van de paragraaf die in de les besproken gaat worden

Cijfer 0, omdat ik dit niet doe

Het maken van het huiswerk (zonder vooraf de antwoorden te bekijken!)

Cijfer 8, omdat ik maak mijn huiswerk in de les of tijdens een werk middag met een vriendin.

Het nakijken van de (huiswerk)opdrachten (m.b.v. de antwoorden)

Cijfer 0, omdat ik doe dit nooit

Het actief meedoen met de les

Cijfer 5, omdat ik luister wel maar ik maak ondertussen mijn werk

Het uitleggen van opdrachten aan een klasgenoot

Cijfer 0, omdat ik werk niet samen tijdens wiskunde

Het serieus maken van een diagnostische toets

Cijfer 8, omdat ik doe echt mijn best op een diagnostische toets

Extra werkzaamheden voor wiskunde Voor wiskunde kun je gemakkelijk altijd op eigen initiatief werken aan extra leeractiviteiten zoals: oefeningen op internet maken, YouTube filmpjes bekijken, examenopgaven oefenen, applets (bijvoorbeeld Phet) oefenen, boeken lezen, bijles geven, bijles krijgen enz.

b. Geef hieronder aan welk extra werk jij vanaf het begin van het schooljaar tot nu toe hebt uitgevoerd.

Geen.

c. Waarom heb je voor deze activiteit(en) gekozen?

Ik heb dit niet gedaan want ik wist niet dat ik dit nodig had.

d. Zou je deze activiteit(en) aanbevelen aan medeleerlingen? Waarom wel/niet?

Nee.

Zicht op eigen functioneren bij wiskunde

e. Wat denk je dat je docent over jou zou zeggen over je inzet bij wiskunde?

Ik heb geen idee, ik doe echt mijn best tijdens de lessen, maar tijdens een toets lukt het gewoon niet.

f. Welk cijfer zou je jezelf geven voor je inzet en waarom?

7, ik werk hard tijdens de lessen en huiswerk middagen maar voor de rest doe ik verder niks thuis.

Terugkijken naar de toets wiskunde

g. Wat voor cijfer had je gehaald voor de toets wiskunde?

3,3

h. Had je op grond van je voorbereiding dit cijfer verwacht? (Wat dacht je? Hoe voelde je je vooraf?)

Ik had dit cijfer wel verwacht, ik had een extreme black out en ik kon me niet concentreren op de toets.

i. Had je op grond van de ervaring van het maken van de toets het behaalde cijfer verwacht? (Wat dacht je? Hoe voelde je je toen je je cijfer hoorde?)

Ik had dit cijfer verwacht dus het was niet een hele grote schok ofzo.

j. Hoelang zit jij per dag gemiddeld aan je huiswerk?

0 uur, ik zit 2 of 3 dagen per week aan mijn huiswerk, de rest doe ik in de les.

k. Heb je de toets binnen de tijd af gekregen?

Ja

l. Hoe vaak heb je een rekenfouten gemaakt?

Weet ik niet, ik ken de toets niet uit mijn hoofd.

m. Hoe vaak heb je een tussenstap vergeten?

0 keer

n. Hoe vaak heb je de conclusie vergeten?

0 keer

o. Wat voor soort vragen gingen het meest fout?

Machten en breuken

p. Wat voor soort vragen gingen je goed af?

...

Goede voornemens bij wiskunde

q. Heb jij goede voornemens voor de komende periode qua wiskunde?

Nee, het maakt niet uit hoe hard ik werk, het lukt uiteindelijk toch niet

r. Wat ga je doen om in je volgende reflectieverslag een lijstje te kunnen scoren waar je volledig tevreden over bent?

Geen idee

s. Welke extra werkzaamheden ben je van plan te gaan verrichten?

Weet ik niet

t. Welke steun van anderen (hulp/controle etc.) heb jij nodig om deze voornemens daadwerkelijk uit te kunnen voeren?

Ik heb geen steun nodig, ik heb duidelijkheid en een tijdmachine nodig.

u. Wat ga je doen om deze steun ook echt te krijgen?

Een uitvinder zoeken?

Rol van je docent wiskunde

v. Welke hulp van je docent heb je nodig om cijfers te kunnen scoren, waarmee jij tevreden bent?

Geen

w. Wat ga je doen om ervoor te zorgen dat je deze hulp ook echt krijgt?

Niks

x. Wil je verder nog wat opmerken over wiskunde op school? (Altijd iets zinvols invullen!)

Nee

y. Heb je nog tips voor je docent? (Altijd iets zinvols invullen!)

Beethoven stoppen is een schande

Slot

z. Zijn er nog aanvullingen die je zelf wilt schrijven in dit Reflectieverslag?

Dit formulier heeft geen zin voor mij, bijles gaat niet helpen als ik me niet kan concentreren en ik geen motivatie heb. Ik probeer motivatie te maken, maar als ik weet dat ik een black out ga krijgen heeft het toch geen zin om te leren. 

Website gemaakt door Mina | 5 September 2021 
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin